Grönsopa

Onsdag 12/8

 

Skärmen till min kära dator har bestämt sig för att det är en bra idé att vara helt svart och inte låta mig se vad jag gör. Det är något svårt att skriva blogginlägg då, vilket gör att jag just nu slagit mig ner i sängen med mitt gamla bloggblock. Nostalgi!

 

Iallfall. Äntligen så har människorna på bokhandeln få tag på färgband till min skrivmaskin. Ni vet, Monika, som man trycker på och så trycker hon bokstäver på pappret. Jag älskar henne. Jag tror att känslorna är besvarade. Men hon har varit instängd i sin väska så länge nu att jag fruktar att hon är något tjurig… Jag får helt enkelt använda övertalningsförmågan Mary har skänkt mig.

 

I Expressen igår skrev de om mordet på den sextonåriga tjejen i Borås (? Hon som blev misshandlad till döds i skogsdungen vid bussen). Fyra sidor.

De skrev också om prinsessan Madeleines förlovning. Sex sidor.

Och det, kära Solärare, är varför jag mer eller mindre aldrig läser dagstidningarna. Norrtelje tidning prenumererar vi på, och den läser jag ju. Något motvilligt, för det står mest om Norrtäljesaker och det intresserar mig inte.

Nej, de flesta nyheter jag får i mig är från radion. Inte tillräckligt, men ändå.

 

Enligt Fiskmåsen spelar Marilyn Manson i Stockholm i höst. Relativt billigt. JAG VILL GÅ! Ska ta reda på när och hur mycket det kostar, och övertala far. För – i egenskap av Fiskmåsens älgmamma – borde jag verkligen vara där och dela ut kondomer. Eller hur?

 

Idag kommer Mel att köpa kinderägg. Fastän hon verkligen inte borde. Hon kommer också att köpa nytt Comviq.

Och lämna tillbaka böcker.

 

Pratflickan sa någon gång att man måste vara riktigt hög för att kunna uppskatta PLP (Peace Love & Pitbulls) till fullo. On har fel. Det har hon till och med erkänt, när jag beskrev hur de påverkar mig. Nu röstar hon för att någon borde drogtesta mig. Och använda mig som forskningsobjekt.

 

Dagens Citat?

”I need a new religion

I need a new you

Need a new city

I need a substitute

I need a few injections

I need new chemistry

I need a new prescription

I need a new me”  - Das neue konzept, PLP

 

 

Yours

       Truly

  Mel


Kommentarer
Postat av: Hanna

nytt nummer?(A)

2009-08-27 @ 20:55:35
URL: http://baraahanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0