Tråkdag - Meningslöst inlägg


Söndag 26/7 2009

Imorse var det, av någon anledning, extremt svårt att vakna. Jag vaknade av att alarmet på mobilen gick igång, av Kakansms, av att far var uppe, ännu ett Kakansms och sen en mardröm. Alltså kom jag inte upp på mina skakiga ben förrän vid elva, halv tolv någon gång. Inte okej! Mel ska vara uppe pigg & glad vid sex på morgonen! Blä på sömnlöshet, tycker jag. Massamassa blä..

Te är gott.

Jag är väldigt innehållsrik nu, bara så ni vet.


Idag åkte gammelgubben till Boden. Buh-bye på honom.

Imorgon far Kakan iväg till sitt nya hem. Buh-bye for now.

Den andra augusti flyttar Pratflickan till Köpenhamn. Screw you.


ALLA kläder är faktiskt borta från golvet i mitt rum nu. Jag är stolt över mig själv. Smutskläder räknas inte, så det så!

Nästa steg är att få bort dem från sängen också. Hähä.

Nej, men faktiskt. Jag har inte kunnat se mitt golv sen i april någon gång, då Mary var här. Det känns.. Skumt att kunna göra det. Bra, men skumt. Och smutsigt. Eller, dammigt är nog ett bättre ord. Så imorgon är det jag som tar upp dammsugaren och dammsuger bort allt gammal damm. Heja mig! Tvn ska bäras ut också, så om det är någon som känner sig manad att komma och hjälpa till att bära så är det bara pang på! Den är massamassa tung. Tror jag.. Iallfall, imorgon åker den ut. Och okej, jag kanske bryter ryggen på kuppen. Men det är det värt! Eller något... Sen har jag otroligt många böcker som jag ska läsa ut och.. Är det någon som känner sig på humör för att komma och läsa högt för mig? Fiskmås, du läser massamassa bra. Kom till mamma! På mitt nattduksbord ligger

Ragnar och Lola av Hildur Dixelius

Vindarnas ö av Elisabet Nemert

Den svenska lyriken - Dikter av Esaias Tegnér

Bortom Stjärnan av Elisabet Nemert

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

Änglarnas Syster av Anna Jörgensdotter

På Västfronten Intet Nytt av E.M. Remarque (två exemplar, ett utgivet 1929)

och

Blonde av Joyce Carol Oates.

I den ordningen från botten till toppen. Jag satsar på att läsa ut Blonde idag, för den måste tillbaka till biblioteket snart. Det måste de flesta, men ändå.. Undrar om jag kommer att sova något inatt, egentligen. Om det är någon mening med att nana in.

Är det någon som vill ha böcker? Jag har nog ett par stycken snart, som jag inte vill ha. Två stycken som jag kommer på. Och härifrån ser jag sju eller åtta stycken i bokhyllan som jag inte alls är intresserad av att ha kvar när jag har läst ut dem. Sen har jag en låda med tant snuskpockets. Fast, den funderar jag på att sälja, för då kan jag få pengar. Jag vill ha pärlplattor (födelsedagsönskning), så det skulle ju inte vara fel med lite pengar.


Varför måste människor nödvändigtvis fylla år? Det blir ju massa dyrt för mig! Okej att marknaden i Mörbylånga tog lite pengar också, men wtf, ändå, liksom. Hängslen är ett måste! Och nu har jag ett par svarta och ett par gula. Kärlek på dem! Om jag hittar sådana där klämmor att fästa på, så har jag ett par vita också. Heja mig!

Iallfall. Mita fyllde år i fredags, och jag kunde inte åka dit för Far&Maj och Gunnar kom inte hem ifrån Jämtland förrän i torsdags, eftersom Gunnar har varit magsjuk och inlagd på Östersunds (?) sjukhus. Det var inte så lämpligt att jag åkte iväg, tydligen. Därför ska jag träffa henne nu på fredag istället. Och då ska jag såklart ha med mig en present, för det tycker jag att hon ska ha. Jag veeeet bara inte vad...

På torsdag fyller storasyster Annie år. Hennes present kanske inte kommer att kosta pengar, för jag har en idé som är rätt bra. Om jag hinner... Men det tror jag att jag gör. Kanske. Om jag skyndar mig. Och åker till mor på onsdagen. Jag borde hinna! Det tycker jag åtminstone.

Annars fyller Kakan år snart. Jag har två saker jag vill ge honom, tre, till och med fyra, men det är nog bara två av dem som klarar brevfärd till Belgien. Tyvärr.

Sandra fyller också år snart. Vad i hela fridens namn ska jag ge henne? Jag har ingen aning.

Inom en inte alltför avlägsen framtid så fyller Fiskmåsen år. Vad ska min söta lilla dotter få? Hmmmm...

Sen är det ju Gabriels födelsedagspresent också... Men den ska ju jag och GosAnna köpa gemensamt, eller, det är så det är planerat, men jag vill gärna ge något eget också.

Jag vet hur vi löser presentproblemet! Om inte jag önskar mig något av dem så förväntar de sig inget från mig! Jäj! Eller... Jag vill ju ge bort saker. Usch&Fy på mig för att jag är så givmild!


Jag har en rosa knapp i örat som det står "Love Is..." på och är två söta filurer som håller varandra i handen. En pojke och en flicka. Eller, något sådant tror jag att det är, för jag har lite problem med att se hur det ser ut just nu... Iallfall, den är fin.

Jag har också på mig min ursnygga svarta mössa med en svart blomma fastsydd på. Den är också fin.
Jag fryser, mmm'key!?


Jag vill ha boktips!


En annan sak jag kommer att behöva lägga pengar på - vilket ursprungligen är Mirans idé - är att köpa två böcker i månaden! Det låter som en utmärkt idé, tycker ni inte? Det gör jag. Jag behöver mer bokhyllor! Ännu en anledning till att slänga ut tvn. Men, det är ju klart, där tvn står nu är det ju meningen att jag ska placera fars lpspelare när jag hittar den. Om jag får låna den. Men det tycker jag att jag borde få, för den kan ju liksom inte stå ute och bli förstörd. Det vore massa hemskt!
Det finns säkert plats för bokhyllor. Annars kan jag alltid trava böckerna under skrivbordet, och på kistan, som jag har gjort den senaste tiden. Allting går, och böcker kan man aldrig få för mycket av!


Gah, mina glasögon irriterar mig. Mer än vanligt! Linser, here I come! Jag vill ha. Massamassa mycket, för dels så är det skönt att vara utan glasögon och dels så är det mycket finare (men vadå, Mel the model, liksom).

Anledningen till att de irriterar mig är Mannfred. Eller, det är Mannfreds fel. För igår, när jag ylade... Okej, det är mitt fel... Iallfall, när jag ylade så blev han massa orolig och skulle - på ett väldigt överentusiastiskt sätt - bevisa att jag inte alls var ensam och att han älskar mig extremt mycket. Han knockade mig rakt på glasögonen, och sen klev han på dem... De är lite skeva nu. Men det gör faktiskt ingenting för han är min lilla bebis och jag älskar honom, förstår ni. Av hela mitt hjärta.

Jag ska börja träna lite sitt och ligg med honom snart, efter instruktioner av Sandra. Vi hoppas på goda resultat. Mig vilja gå valpkurs. Nu!

Den lilla klumpen blev tolv veckor igår. Kärlek på honom!


Fiskmåsen ringde idag. Hon lät inte alltför glad. Inte glad alls, till att börja med. Men sedan så rätade det upp sig och vände till och med om, så när vi la på så lät hon bara lite sorgsen. Dagens citat kommer från henne, och är ytterligare ett bevis på hur flummiga vi kan vara. Och hur extremt söt hon är!

Ledsen att jag tvingade dig att lyssna på när jag läste gamla blogginlägg, gumman. Och jag hittade inte det där jag ville att du skulle få höra! Vi får telefona mera, helt enkelt. Eller hur?

Iallfall. Du vet att jag alltid finns. Du vet att jag alltid, alltid vill att du ska må bra. Och du vet att du ska köpa hallon åt mig nästa gång vi ses! <3


Hmmm... Igår var jag faktiskt duktig! Jag dammsög och moppade köket och hallen, bakade en kladdbulle (för man får inte säga kaka i slutet, det är kakkannibalism och det kan vi inte tolerera!) och tvättade av två dörrar från smutsstänk. Och halva kökssoffan! Erkänn: heja mig! Så plockade jag ytterligare två liter röda vinbär. SAFT!


Jag fick just en rapport om att min älsklingspojke är påväg in till Norrtälje Sjukhus för att han mår ännu sämre än förut. Han åkte hem i fredags morse för att han hade ont i halsen och Gunnar var magsjuk här. Sen dess har jag fått höra att han ständigt blivit sämre, och nu bara för en stund sen meddelade han alltså att han är påväg till sjukhuset. Okej, det är halsfluss eller något, han får penicillin eller någon annan otäck medicin och får ligga sjuk ett tag och så blir han frisk. Saksamma, hjärtat skenar iväg och sätter sig någonstans i mitten av halsen. Gud, se till att han blir frisk! NU! Jag vill vara hos honom! Skulle jag ha blivit smittad hade det redan hänt nu, tycker jag. Så det är nog ingen fara med det. Galadriel, jag saknar dig!


Det var något annat jag skulle skriva om, också, som jag inte kommer på nu...

Jag ska antagligen träffa Angelica på tisdag eller onsdag.

Det är hög tid att byta gardiner i mitt rum.

Jag vill tapetsera om.

Blommor är fina.

Isabel går sakta men säkert framåt.


Nu ska Mel läsa. Kram&Gos!


Dagens Citat?
Han var sexig, han såg ut som Gabriel!" - Fiskmåsen om en vaktmästare som satt bakom henne när hon satt våt i kyrkan.



Yours

Truly

Mel


Kommentarer
Postat av: Din Fiskmåsunge

Jag har haft högläsning ur bibeln när vi blev tvingade att läsa massa mycket där så jag är van vid långa texter och kommer gärna och läser högt för dig ^^ har inte jag lovat dig glass också? och citatet är ju bara roligt! x'D

2009-08-05 @ 12:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0