Dagen efter...

15/9 2009

Jaa.. Då är alltså Mel ett år äldre. Och det är nu drygt två veckor sedan jag skrev sist, eller något sådant. Jag och datum, vi passar liksom inte ihop. Och jag tror att detta får lov att bli ett kort inlägg om presenter osv., och så får ni piska mig om jag inte börjar blogga ordentligt. Låter det som en bra överenskommelse?

Ja. Alltså.
Dagen började med att far&Maj kom upp och sjöng för Mel när hon låg och låtsades nana. Ni förstår, telefonen anföll oss med sitt alarm när klockan var fem. Och de kom upp ungefär tio, kvart över... Astor och Mannfred var med också, och därför blev det massamassa mycket skoj. De blev upplyfta i sängen och Mel fick tre stycken paket kastade på sig. Två av dem var massa små och mjuka, och pappret var massamassa sött med ballonger mot gul bakgrund. Öppning avslöjade att vi hade att göra med strumpor. Massa tack, för vi behöver det verkligen!
Sedan var det alltså dags för det stora paketet. Det var väldigt... Tungt. Så Mel blev väldigt nyfiken, och packade försiktigt upp det. På kartongen var det en bild på en bärbar dator. Men det var grymt länge sedan som Mel ens nämnde att hon önskade sig en sådan, så hon trodde att det var något annat som var inslaget i en sådan kartong. Efter lite hjälp med att bryta sig in i kartongen insåg hon att så inte var fallet. Mel är stolt ägare till en massamassa söt bärbarig, datorig Fröken Snabelkotte! Hon är mycket bekväm att ha att göra med, och verkar tycka om Mel, antagligen för att hon inte har så värst vidare mycket sladdar... Ni vet, Mel är ju ett äkta sladdbarn och allt med sladdar hatar henne. Hon försöker faktiskt att inte hata tillbaka, men vad hjälper det? Inte Mel iallfall, det är ett som är säkert...
Efter att ha kramat och tackat far&Maj konstaterade de att de var tvungna att åka, och det var hejdå på dem. Sedan var det hopp in i duschen för att hinna ta den tidiga bussen och åka och träffa Gabriel. Och när man ska göra det, så vill man helst inte se ut som Mel gjorde innan duschen. Vi hann faktiskt med frukost också, hör&häpna! Det var massamassa duktigt av Mel, tycker hon!
Trots att hon kom iväg tio minuter ”för sent” till bussen, så hann hon med.
Det blev Gabrielträffande och kladdande, om man ska tro på vad StorebrorGud säger, men det ska vi inte. Oskyldiga kyssar räknas inte som kladdande!

Annars idag så har jag fått en novell som handlar om två söta lesbiska människor av StorebrorGud, och 13kr av gubben att köpa glass för, men de ska sparas, massamassa många kramar och grattis av folk (även om människorna i skolan som hade tänkt sig att sjunga totalt kom av sig när Mel massamassa glatt damp ner på en stol i matsalen och flinade ”sjung då! Ställ er upp och ta i!” och inte vågade sjunga så var de massa söta), och sedan när vi kom hem så fick jag brevpapper av Micke (farbror), 400kr av farmor och farfar att handla på bokhandeln för, och en aloeveraplanta av farmor... Det känns som att jag har glömt något, men jag kommer inte på vad och kommer att känna mig otroligt otacksam när jag kommer på vad det är, men det är saksamma, just nu!
Icka pratade om att jag skulle få en present idag, och Fluffy hotade med att kanske ge en. Hur köpt kan en Mel bli på två dagar? Vi får se. Och man FÅR köpa Mel, trots att hon är gratis hela veckan (hela livet).


Ja, nu är det dags att göra annat. Och imorgon kommer ett ordentligt inlägg om saker&ting som händer i Mels värld just nu.



Kram&Gos på er!!

Dagens Citat?
”I don't need
To claim or own you
Or maybe
I would like to
But I need
Whatever side
Of love
Is there” - Send him away, Franz Ferdinand.


Yours
      Truly
  Mel


Kommentarer
Postat av: Limpus

Det var ju ingen direkt porrig novell, folk lär ju tro det när de läser vad du fått av mig. Nästa gång får jag väl anstränga mig lite mer.

2009-09-21 @ 18:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0